Nominerad till Selmapriset!

Min goda vän och kollega Anita Jacobson har blivit nominerad till Selmapriset. Av 200 bidrag är det slutligen 18 stycken kvar. Det här är ett samarbete mellan Tidningen Skriva och bokförlaget Lava och enbart för alla egenutgivare. Vinstsumman är självklart äran men också 20.000:-.
Vinnaren kommer att tillkännages i februari så jag håller tummarna för Anita.
 
 
 
Fakta om Anita:

Anita Jacobson är hon en etablerad estradör med två diktsamlingar i bagaget varav den senaste ”Varannan vecka död” är nominerad till Selmapriset. Till våren medverkar hon i en essäsamling inför Lars Ahlins 100-årsjubileum. Hon är sedan 1997 bosatt norr om Dalälven, närmare bestämt i Stöde utanför Sundsvall.

Anita Jacobson är en poet som gillar att fylla sina ord med kropp och röst och har uppträtt flitigt sedan 2008 på Bokmässan i Göteborg, bibliotek, caféer, skolor och teaterscener. Hennes debut i bokform kom 2011 efter att publiken efterfrågade det då de ville ha hennes texter med sig hem.

Anita har blivit belönad med författarstipendium från Norrländska litteratursällskapet och varit ute på författarturné tillsammans med KristinaSandberg, Peter Lucas Erixon och Mikael Niemi. "De lyckligt lottade" har hon spelat som lunchteater i Sundsvall och delar har även blivit översatta till belarusiska då hon 2014 medverkade i Belarusian-Swedish Literary Days i Vilnius i Litauen och Brest i Belarus.

 
 Gå gärna in på hennes hemsida genom att klicka HÄR.
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sannajuhlin.blogg.se

Gift tvåbarnsmamma från Söråker som är författare & egenföretagare. Jag är utgiven med både barnböcker och romaner för vuxna. Gör gärna författarbesök på skolor & bibliotek. Här skriver jag om mitt liv och min karriär.

RSS 2.0