Mitt liv som författare och egenföretagare

 
 
 God morgon!
 
Igår fick jag hjälp av min ena syster att starta både blogg och ett Instagram konto. Jag har lite svårt att lära mig nya tekniska detaljer men tycker samtidigt det är roligt. Är man författare så blir man oftast en offentlig person där mina läsare och andra kanske vill läsa lite mer om mig som person. Så efter 2 års tid, och en massa kortfattade meningar på Facebook, så ska jag alltså börja blogga igen. Känns roligt.

Och det händer en hel massa i mitt liv just nu. Igår visade jag upp min nya kollega och illustratör på Facebook - HANNA ENGKVIST från Halmstad.
 
Hon valdes ut bland 40 inlämnade bidrag i en EFTERLYSNING som jag som författare och bokförlaget Mörkersdottir förlag gick ut med för drygt två månader sedan.
 
Kontraktet fanns redan på min nya barnbok "Vampyrjägare" som väntas bli utgiven under våren 2015 men vi sökte efter lämplig illustratör. Ska nog visa mina 10 favoriter också senare, har redan gjort det på Facebook men som ni ser här till höger var det Hannas bild vi slutligen föll för.
 
Annars går jag i väntans tider att få bli utgiven med en ny barnbilderbok som Carl-Marcus Ramstedt har illustrerat men inte fått klar ännu.
 
Vad annars?
 
Jo, jag blev egenföretagare i december. Innan dess hade jag starta eget bidrag men nu står jag alltså på egna ben. SÖKER UPPDRAG för fullt för jag vill ut och berätta om mitt författarskap på skolor och bibliotek.
 
Jag håller tummarna för att min ena barnbok, den som har lokal anknytning till Söråker där jag bor, ska bli filmatiserad. Jag har kontakt med ett producentpar men vet i dagsläget inte vad som sker.
 
Och JUST NU håller jag på att avsluta ett bokprojekt som är lite annorlunda men som jag håller tummarna för att jag ska få utgivet eftersom det är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat.
 
Andra småfakta om mig:
Jag är född i Skorpionens tecken.
Jag var ofrivilligt barnlös i 10 år innan våra älskade barn kom till.
Jag fullkomligt älskar mitt arbete som författare.
Gillar katter, älskar gofika till kaffet, högtider och speciellt julen.
Är mycket andlig av mig och tror på goda krafter och energier.
Är nykterist.
Älskar att läsa, se på film och att fantisera.
 
Ja, det och mycket mera kommer jag att skriva om på min blogg. Kram på er!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sannajuhlin.blogg.se

Gift tvåbarnsmamma från Söråker som är författare & egenföretagare. Jag är utgiven med både barnböcker och romaner för vuxna. Gör gärna författarbesök på skolor & bibliotek. Här skriver jag om mitt liv och min karriär.

RSS 2.0