Läsa bok!

 
 
Jag har precis läst ur Cirkus Caramba Eldslukar-mysterietoch den fristående fortsättningen Cirkus Caramba Vampyr-mysteriet.
 
Helt fantastiskt bra böcker för barn och barnsligt vuxna!!!
 
Åsa Rosén och hennes bokserie var helt okänd för mig då jag efterlyste författare som ville ingå i min julkalender på min författarsida på Facebook. (Sanna Juhlins officiella författarsida) Jag ville nämligen ha med författare som ville lotta ut sina böcker. Sedan skickade Åsa mig båda böckerna så jag ska recensera dem framöver på Barnboksprat.
 
Lite smått kring vad jag tyckte;
Ett välformulerat och riktigt bra barnboksspråk. Mycket skicklig i sitt författarskap. Hon har även illustrerat bilderna själv. Sedan gillar jag den originella handlingen som Åsa skapat. Cirkusdirektör Caramba som drömmer om att vara detektiv, och hans vän husmusen Hubert som faktiskt är den som löser deckargåtorna. Varför ligger inte de här barnböckerna på topplistorna?
7 åriga sonen och jag älskade dem. Jag läste 2-3 kapitel varje kväll vid läggdags för honom. Jag är så glad att han vill att jag läser böcker. Innan dess plöjde vi igenom en massa Suneböcker. Undra vad vi ska ta oss an efter detta?
 
 
Ibland funderar jag lite över det här med topplistor på Adlibris och Bokus.
Oftast är det ju de stora förlagens böcker som hamnar där och inte vi författare som är utgivna via små förlag. Men jag förlorar inte hoppet om att en dag få ligga där. Intressant att se att det är en massa måbra böcker om personlig utveckling och bra kost som ligger på nätbokhandelns topplistor nu efter årsskiftet. Lovar gott då jag just nu skriver på ett bokprojekt som riktar sig till människor som vill finna sitt välmående.
 
 
Hur som helst, jag har under mina år som barnboksrecensent på BARNBOKSPRAT recenserat:
137 böcker sammanlagt.
 
Flera böcker har jag skänkt bort efteråt men många har jag kvar hemma. Både som favoriter men också som kursmaterial då jag håller skrivarkurser.
Jag älskar att läsa bra barn- och ungdomsböcker. Tipsa mig gärna om fler böcker!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sannajuhlin.blogg.se

Gift tvåbarnsmamma från Söråker som är författare & egenföretagare. Jag är utgiven med både barnböcker och romaner för vuxna. Gör gärna författarbesök på skolor & bibliotek. Här skriver jag om mitt liv och min karriär.

RSS 2.0