Hemma hos Juhlins


Såhär vackert sken var det häromdagen då jag och sonen promenerade till skolan.
Men nu är det fredagskväll. Ljusen brinner. Kaffet och god chokladbit har avnjutes och lugnet har lagt sig.
 
Idag har jag jobbat på en förskola. Brukar göra det som vikarie och extraknäck, och stormtrivs faktiskt med det. Det är mycket givande att få jobba med barn och jag blir inspirerad till mitt barnboksskapande. Men just nu jobbar jag faktiskt på en barnbok för barn mellan 6-9 år. Har skrivit första boken i en tänkt serie och skickat iväg till förlag.
 
Sonen har hyrt film och har mys på sitt rum. Där sitter han i mörkret i sin fåtölj och med täcket omkring sig. Dottern har städat åt sin hamster. Han heter Totte och har varit en i familjen sedan januari. Väldigt social hamster och sååå söt. Vår katt Mira älskar att sitta och stirra på honom, eller att jaga Totte när han är i sin hamsterboll på golvet. Varje fredag städar dottern buren och det är riktigt kul att se hur glad hamstern blir när han får komma in i den nyskurade buren. Men nu är städningen över och dottern sitter och virkar i tvsoffan. Hon har liksom jag svårt att inte göra någonting. Vi måste båda ha något att sysselsätta oss med - stimulera vår hjärna.
 
Maken har åkt iväg till garaget med en vän för att greja med en bil. Jag sitter och grejar vid datorn. Har mejl att besvara och skicka. Ska kika in på Facebook.
Och ni vet väl att jag också har Instagram nu också? Finns på sannajuhlins
 
Senare ikväll blir det nog film. Gillar sånt avslut på en lång dag. Trevlig helg allihopa!
 

Vår hamster TOTTE
 

Vår katt MIRA
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sannajuhlin.blogg.se

Gift tvåbarnsmamma från Söråker som är författare & egenföretagare. Jag är utgiven med både barnböcker och romaner för vuxna. Gör gärna författarbesök på skolor & bibliotek. Här skriver jag om mitt liv och min karriär.

RSS 2.0