Siri reser inte till Japan

Första recensionen gjord på tre månader. Kändes skönt. Den ligger på Barnboksprat där jag recenserar barn- och ungdomsböcker tillsammans med ett gäng andra recensenter. Kolla in HÄR om ni vill läsa och trycka på gilla.
 
Och var har min egen bok "Vampyrjägaren" tagit vägen då? Boken skulle ha släppts förra månaden men vi fick fel böcker från tryckeriet. Boken kom i mjukpärm och vi ska ha hårdpärm. Sedan blev det något strul med tryckfilerna som min fantastiska illustratör fick jobba med och då fixade hon även till andra detaljer som vi tydligen hade glömt. Så snart, äntligen, ska boken gå i tryck men förläggaren har inte kunnat ge något besked ännu.
Inget som går spikrakt i denna bransch men med tanke på min utmattningsdiagnos har jag inte försökt engagera mig känslomässigt utan bara följt med i flödet.
 
Stundtals går det bra att vila men emellanåt mår jag dåligt psykiskt av att jag inte skriver just nu och att jag inte jobbar med att bli bokad, marknadsför mig och allt som hör till då man är egenföretagare. Satsar på att bli frisk och arbetsför inför hösten. Har ju så många idéer i huvudet som också behöver få utlopp. Men just nu försöker jag njuta av sommaren och fokusera på familjen och min egen hälsa.
 
Kram på er allihopa!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sannajuhlin.blogg.se

Gift tvåbarnsmamma från Söråker som är författare & egenföretagare. Jag är utgiven med både barnböcker och romaner för vuxna. Gör gärna författarbesök på skolor & bibliotek. Här skriver jag om mitt liv och min karriär.

RSS 2.0