De Sömnlösa har blivit talbok

 
Igår fick jag veta att min roman De Sömnlösa har blivit efterfrågad av personer med läsnedsättning och därför har MTM (Myndigheten för tillgängliga medier) gjort boken till talbok.
Det betyder att någon har läst in hela boken. I mitt fall heter uppläsaren Anna Döbling. Jag lyssnade lite grand men klarar verkligen inte av att lyssna då jag föreställer mig karaktären Smillas röst helt annorlunda. Det blir liksom fel. Men det kändes otroligt roligt och hedrande.
 
Talbok är inte detsamma som ljudbok. Det är alltså bibliotek och organisationer som har regeringens tillstånd som kan göra framställningen utan att på förhand varken meddela förlaget eller dess författare. Så Mörkersdottir och jag fick alltså veta detta efteråt.
Klicka in på www.legimus.se och sök på mitt namn så ser ni boken där och kan även läsa deras tolkning av handlingen.
 
Vad har jag gjort annars i veckan?
Slutförde mitt stora bokprojekt i söndags. Lade sista redigeringen som jag hållit på med under hela januari och skickade iväg till några bokförlag. Ska bli intressant och se hur det mottas. Sedan har några barnbildermanus gått iväg. Och första redigeringen av min nya barnbok som släpps under våren har skickats iväg till förläggaren. Känner mig nöjd :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sannajuhlin.blogg.se

Gift tvåbarnsmamma från Söråker som är författare & egenföretagare. Jag är utgiven med både barnböcker och romaner för vuxna. Gör gärna författarbesök på skolor & bibliotek. Här skriver jag om mitt liv och min karriär.

RSS 2.0