Världsbokdagen den 23 april

 
April har varit en tuff månad på många sätt och vis. Mycket slit och med en känsla av att allt står stilla. Det sitter fast. Fick två nederlag under en och samma dag också som tog hårt på min oftast positiva kämparglöd. Men ibland måste det få brista...och man måste få känna sig ledsen och arg på motgångar.
 
Jag satsade allt mitt fokus på att göra saker istället som gör mig glad. Utan att tänka på pengar eller vad som är bra för min karriär. Har skrivit massor på en roman, bara för att det kul, och det gav mig det kreativa lugn som jag behövde hitta tillbaka till. Jag har jobbat väldigt varierat med olika saker för jag mår bra av variation i mitt arbete. Några dagar extra på en förskola. Hållit mina skrivarkurser på distans. Skrivit på manus och imorgon på Världsbokdagen ska jag på författarbesök i en skola.
 
Blir 6-7 åringar som jag ska möta under fyra föreläsningar på en skola i Härnösand. Ser framemot detta jättemycket!
 
Vad jag vill nu inför maj är att mina två barnböcker som ska släppas får gott mottagande och att boksläppet blir bra. 23 maj är bokrelease tänkt på Vängåvans bokhandel i Sundsvall, mellan 12-14.
Hoppas såklart på att få glada besked av något arbetsstipendier som jag sökt. Det vore höjden av lyckan och ett lyft för mitt företag. Hoppas på goda nyheter från mina förlag nu när royaltyn ska betalas ut.
 
Och jag önskar såklart att något bokförlag hör av sig kring mina inskickade manus och vill skriva kontrakt med mig.
Stora önskningar, jag vet, men jag håller känslan uppe för mirakel och att allt gott ska ske.
Kärlek och ljus till er alla.
 
Sanna Juhlin
Anna-Sofia
2015-04-25 @ 07:40:39
URL: http://kanslaochannasofia.bogg.se

Tack för att du är så öppenhjärtlig och berättar om de där dagarna som finns mellan flytet. De där dagarna som man rensar bort i skrivandet (de som inte omedelbart leder handlingen framåt) men som ger oss mer än vad vi kan föreställa oss i det vanliga livet.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sannajuhlin.blogg.se

Gift tvåbarnsmamma från Söråker som är författare & egenföretagare. Jag är utgiven med både barnböcker och romaner för vuxna. Gör gärna författarbesök på skolor & bibliotek. Här skriver jag om mitt liv och min karriär.

RSS 2.0