Sagosystrarna

Jag har två systrar. Den ena heter Åsa och fyller 40 år till sommaren och den andra heter Ida och fyller 20 år till hösten. Jag har också två yngre bröder.
 
Igår var jag med familjen bjuden på middag hemma hos min syster Åsa. Det bjöds på LCHF middag och det var riktigt riktigt gott. Jag har aldrig tidigare provat rättika gratäng men det smakade faktiskt som potatis. Åsa har en medfödd sjukdom, lymfödem, som gör att hon gärna provar olika alternativa metoder för att må så bra som möjligt. Så just nu kör hon och hennes make denna metod.
Kolla gärna in hennes blogg HÄR.
 

Åsa har ett sådant fint och mysigt hem. Det märks att hon har sinne för detaljer och är oerhört kreativ som person. Det här är deras nyrenoverade hall.
 
Åsa och jag har också gjort mycket jobb tillsammans men bara fått EN bok utgiven. 2010 blev vår barnbok Att fånga en tandfé utgiven av Texicon förlag. Idag finns den även som ljudbok att lyssna på samt ebok.
 
Den handlar om en flicka som tappar sin första tand och får höra berättelsen om tandfén. Tillsammans med sin vän bestämmer sig hon för att fånga tandfén.
 
Åsa har ingen illustratörsutbildning utan är självlärd. Jag får ännu positiv respons på den här boken från föräldrar som säger att deras barn tycker så mycket om den. Så roligt att höra.
 
När boken kom 2010 så reste Åsa och jag för allra första gången till bokmässan i Göteborg för att signera. Både lokalteve och tidningspressen intervjuade oss på plats. Vi kallades för SAGOSYSTRARNA i media.
 
Hoppas få göra fler böcker med Åsa i framtiden men annars jobbar hon just nu på en egen barnbok. Jag håller tummar och tår för hennes skull - hon är otroligt duktig på det hon gör.
 
 
 
 
 
En bild från 2010 när vi intervjuades strax innan bokmässan i Göteborg.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sannajuhlin.blogg.se

Gift tvåbarnsmamma från Söråker som är författare & egenföretagare. Jag är utgiven med både barnböcker och romaner för vuxna. Gör gärna författarbesök på skolor & bibliotek. Här skriver jag om mitt liv och min karriär.

RSS 2.0