5 i topplista

 
Här har jag listat mina FEM betydelsefulla moment i min karriär som författare.
 
 5. BOKSIGNERINGAR - jag gillar verkligen att resa runt på somrarna på olika tillställningar. Det är bra mycket roligare än att sitta inomhus på en bokhandel och se kunder komma in för att gå direkt till de uppställda deckarna. När jag är ute själv säljer jag mest och folk är så trevliga.
 
4. RESORNA - alla resor jag fått göra som i egenskap av författare. Trodde väl aldrig för några år sedan att jag skulle sätta mig på ett tåg ensam och resa exempelvis till Författarnas hus i Stockholm eller på KLYS möte i Östersund. Två gånger har jag också varit till bokmässan i Göteborg.
 
3. MEDIAUPPMÄRKSAMHET - jag gillar verkligen när det skrivs om mig och mina böcker. Som författare är man så beroende av det att det blivit som ett adrenalin i kroppen då man får uppmärksamhet. Drömmen är väl en stor artikel om mig som författare och i en större tidning. Skulle vara så roligt att få bli intervjuad av en journalist som verkligen läst någon av mina böcker.
 
2. LÄSARNAS RESPONS - här ligger den verkliga belöningen. Att besöka skolor och få respons av barnen eller läsarmejl från vuxna är så roligt att jag aldrig blir mättad av det. Jag blir så glad när jag får höra att mina böcker berört och roat.
 
1. STIPENDIER - pengar är inte allt med det betyder oerhört mycket för att få möjligheten till att få leva sin dröm. Jag har under åren fått TVÅ stora stipendier. Ett från Författarfonden och ett från Författarförbundet. Så otroligt tacksam för det.
 
 
 
Expressens söndagsbilaga Januari 2014

Millis Sarri och jag under vårt första boksläpp, Elaka Fröken Fårskalle, släpptes våren 2012. Därefter har vi gjort två böcker till tillsammans.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

sannajuhlin.blogg.se

Gift tvåbarnsmamma från Söråker som är författare & egenföretagare. Jag är utgiven med både barnböcker och romaner för vuxna. Gör gärna författarbesök på skolor & bibliotek. Här skriver jag om mitt liv och min karriär.

RSS 2.0